torsdag 18. oktober 2012

Fuglene er helt ok..

Ja, de er helt ok.. Vi hadde en grusom opplevelse i går.
Vi fikk beskjed om at strømmen skulle tas på dagen i går pga reperasjoner i gata. Etter å ha sittet en hel dag uten strøm, kom den plutselig på.. Etterfulgt av noen helt vanvittige smell fra sikringskapet vårt nede i gangen.
Det var gjentatte "skudd" lyder og jeg fikk lettere panikk!
Løp ned og ser at det står gnistfokk ca en meter ut av skapet, ringer 110 og får full uttrykkning fra brannbiler, ambulanse og politi.

Her ble det kortsluttning i hovedledningen og brann!
Jeg tettet igjen døråpningen inn til fuglerommet for det ble giftig røyk i hele underetasjen og videre opp i stua, flyttet fugler i stua inn på kjøkkenet og lukka døra der.

Inn kom brannvesen og ca 11 lekre brannmenn ;)
to ambulansepersonell og to politi.

Monica (meg) ble kastet ut i ambulansen for sjekk, for jeg hadde jo tråkka og pusta i denne giftige osen, jeg nekta å bli med ambulansen, for jeg ventet jo på ungene som skulle komme hjem fra skolen må skjønne :P Fikk streng beskjed om å komme ned på legevakta om jeg ble værre i pusten.

Alt i alt så er vi i orden alle sammen, både fugler, katter (som ble hevet rett ut av en lettere panikkslagen Monica) og meg selv.. som heldigvis var alene hjemme da dette skjedde.


Litt vanskelig å se, men her er gangen begynt å bli røykfyllt.
 
 
 Inne i sikringsskapet, gnistfokken sto vel en meter ut av veggen :(
Brannvesenet reiv opp litt lister og sånn for å stoppe brannen i veggen
Hell i uhell, sikringsskapet vårt er realt bygget med jern på alle kanter!
Hadde det vært et "vanlig" sikringsskap.. Hadde vi vært fri for hus nå!
 
 Brannmenn på plass *puh*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar