søndag 25. mars 2012

Framgang på baksiden av huset

En stund siden oppdatering her nå.
Men volieret er kommet på plass på baksiden, dørene er på plass og jeg har skrubbet det fra topp til tå!
Etter en del drittvann, blemmer på hendene, en ankel som er vond og en rygg som har fått litt smertestillende anser jeg meg som ferdig med "fase èn".

Nå er det beisen som skal til.. Jeg har sett for meg et voliere med antikkhvite stolper og dører, taket er jeg ennå litt ubestemt på ennå, hvitt eller sort?

Når alt er ferdigmalt, hvitt og flott skal jeg pynte på døra, der skal logoen min på døra og "Monicas Undulatoppdrett" skal skrives på. Dette er noe jeg skal arbeide med, skisse opp og se om jeg får malt det på døra.

Fikk en liten step back i dag, dro til Bærum for å hente oljedekkbeis til volieret, men det kan jeg visst ikke bruke likevel, trodde jeg snart var i mål.. Men det var ikke så enkelt ;)
Heldigvis er det ennå en GOD mnd før fuglene kan flytte ut, så jeg har god tid på meg.
-MEN så er jeg kjent for at ting skal skje med EN GANG.. helst i går hehe :D

Har så mange planer med dette volieret at jeg bobler over, bestemte meg i dag for at marsvinet vårt Hermine skal få komme ut og bo i bunnen på volieret i sommer, det har hun bare gost av og kommer til å kose seg sammen med masse flotte fugler.

Et lite bilderas må vel være på sin plass:

Volieret, ferdig montert.. før det ble skrubbet ned:


Og gulvet er ferdig skrubbet, de får et flott gulv, som bare er å dra ut, spyles, tørkes og legges på plass igjen, rengjøring blir til en lek!


Lille Hermine er vant til fugler, hun er stadig og hilser på! Her er hun sammen med de to minste fuglene jeg håndoppmatet i fjor; Isabell og Cornelius. Hermine er en utrolig snill liten jente som passer godt på de fine fuglene "sine"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar