søndag 1. april 2012

1. April, det nærmer seg vårslepp!

Her har det skjedd en del siden sist..
Volieret er nesten ferdigmalt, det er blitt hvitt og lekkert og det er bare gulvet og en rute på "ytterdøra" som gjenstår.
Ytterdøra skal få en liten vri, der skal jeg først male med magnetmaling og deretter med krittmaling.. Rett og slett for at jeg skal kunne henge ting på døra og skrive ned viktige beskjeder til meg selv, eller kanskje en av ungene har lyst til å legge igjen en koselig beskjed etter besøk i volieret :D

Blir veldig bra når alt er på plass og jeg kan nesten ikke vente med å innrede det, jeg tenker hver dag på hvordan jeg skal gjøre det.

Det er også tydelig at jeg har klart å "smitte" ungene med denne undulatbasillen, sønnen min Adrian har tinget seg en av de to ungene som ligger i kassa her.
Det er en nydelig gulmasket spangle himmelblå gutt som har fått navnet "Spyro". Adrian har til og med ryddet rommet i håp om at Spyro skal flytte inn til han.. Kan ikke skuffe han da? ;)

Og den andre ungen i kassa (ble bare to) er en nydelig liten gutt som jeg har håpet skulle dukke opp. Han er en gulmasket nt grå skjønnhet og har fått navnet "Falk". Han skulle egentlig ikke ha vært her da han er et resultat av starten på runde tre på et vakkert hekkepar jeg har, la egget over til et annet par istedet for å kaste det.. og her er resultatet; En veldig vakker Falk!



Så nå håper jeg bare været holder seg som det er, ikke kaldere men gjerne varmere, så jeg kan gå ut og fortsette med volieret. Bør bli ferdig iløpet av April, for snart er det vårslepp her og alle 36 undulatene skal få komme ut og lufte seg i deilig sommer vær!
(Og minner meg selv på at jeg helt har glemt av å lage en presentasjon av fuglene mine)

Ønsker alle en flott første April dag :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar