onsdag 22. august 2012

Fire gladmeldinger på en gang :D

Ja, nå går det unna her og en god nyhet kommer skjeldent alene!

Kan jo starte med at det første egget til Valentino og Salt kom i dag! :D
Håper det er befrukta og at alt går som det skal! Har allerede venteliste på årets hekking, så her det bare å krysse fingrer for mange flotte dingler!




 Så fikk jeg mmld fra en venninne av meg, som lurte på om jeg kunne hjelpe henne. Hun har tatt imot en fugl og kan ingenting om fugler.. Kunne jeg ta imot den??
-Og så klart kan jeg det. Dette er jo en vakker jente som jeg har manko på, det er mest gutter her hos meg, så en jente er veldig kjærkommen!


 Og i disse "det er varmt og vi åpner vinduene" tidene.. flyver våre små fjærkledde ut. Noen leter iherdig etter sin dunball, andre gjør ikke det. Hva som er tilfellet her vites ikke.
Men denne flotte gutten ble funnet ved Ullevoll og ble tatt hånd om av snille mennesker!
Den har foreløbig fått navnet Marmelade hos familien den bor hos nå.

Nå er det sånn at Marmelade skal komme hit til meg, han er en liten baby på 6-8 uker som har forvillet seg i den store verden. Nå skal han få komme i trygge omgivelser sammen med andre undulater og bare kose seg etter et karantene opphold, man vet jo aldri hva disse søte små kan bære med seg av smårusk.

Og så klart, er man så heldig å finne eieren til Marmelade, skal den få lov til å flytte hjem igjen. Men intill videre skal den få kose seg her hos meg :D


Til slutt må jeg bare vise fram lille toppa jenta mi Liana.. Før hun kom i myting hadde hun EN fjær i bakhodet som stakk ut..
Nå er jeg hoppende glad, for her kommer det en skikkelig pannelugg i tillegg!
Hun er gull verdt for videre oppbygging av en flott toppet stamme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar