lørdag 2. juni 2012

Påminnelse til alle fugleeiere!!

En påminnelse til alle fugle eiere nå på sommeren!
Vær så snill og sørge for at burene er 100% lukket og låst før du setter fuglen ut i sola! Husk også at verandadører/vinduer og åpne fugledører hører ikke sammen!



I går kom jeg og mine venninner over denne jenta som søkte seg til volieret til venninnen min.
En vakker jente som var ganske sliten etter å ha vært ute på flukt.
Vi prøvde i går uten hell :(

Etter nye forsøk, klarte to av venninnene mine å fange henne inn i dag, heldigvis før hønsehauken fikk fatt på henne!

Nå sitter hun inne i eget bur, masse mat, hirse, friskt vann og ikke minst fred og ro! Der skal hun få sitte en stund i påvente at eier melder seg.. Hvis ikke er det fint at "Vilde" er kommet til Monika; et luksusopphold resten av sitt liv! :D

Men det var ikke enkelt å prøve fange henne inn..!!










Så dette ble en lykkelig slutt for denne vakre pippen! Og til skrekk og advarsel for oss andre!
Husk å dobbelsjekke dører og vinduer
før du lufter undulaten din!!

2 kommentarer:

  1. Ja, det er vi veldig nøye på. Skjekker alltid alle vinduer/dører for vi slipper han ut. Faren min mistet en undulat når han var mindre, så han har inprentet oss det veldig nøye!!

    SvarSlett
  2. Det er veldig bra dere passer på :D Det er min største skrekk om noen av gullungene mine skulle ha kommet seg løs. Her jeg bor er det både hønsehauk, musevåk og jeg så en ung og vakker ørn her om dagen som stupte etter mus på jordet. Så det er rovfugler i massevis.

    SvarSlett