lørdag 2. juni 2012

Fra Albino til Lacewing!

Det er mange som har en albino eller flere hos seg.. Men jeg måtte tenke litt grundig når jeg oppdaget at min snart to år gamle albino plutselig hadde fått noen brune tegninger etter siste myting.
Albinoer skal ikke ha brune tegninger!!
Etter å ha studert Tingeling nøye, sett at kinnflekkene hennes har lilla skjær på seg, knallrøde øyne, brune tegninger og faktisk en beige rumpe.. Må jeg bare slå fast at Tingeling er av den mer skjeldne mutasjonen Lacewing!!

Dette er da også mammaen til det håndoppmatet kullet mitt, så da er gutta i dette  kullet split lacewing, noe som blir veldig spennende til høsten når Cornelius skal i hekk.. Hvem vet, det kan dukke opp en lacewing med topp!! :D

For de som vil se en vakker lacewing:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar