søndag 14. september 2014

Endelig.. ENDELIG fugler på hekk!! :D

Da har gubben ENDELIG innsett at det er viktig for meg å ha noe å holde på med når hendene ikke fungerer!
Dagene og sinnet blir lettere!
Så til uka henter jeg Imre og BB Chèri hjem og setter de på hekk.

Imre er etter Mette, han er gulmasket spangle mauve split ino og db.
Mor til Imre er Bella fantasia: nt gulmasket mauve
Far til Imre er Charlie: gullmasket spangle kobolt lysvinge, split ino og opalin.



BB Chèri gulmasket australskbroket spangle grå
Mor til BB Chèri er Bobbo: nt kobolt
Far til BB Chèri er Neo: gulmasket ab/db spangle grå
Mormor: opalin himmelblå viol
Morfar: ab himmelblå

Begge disse to er helt utrolige i gemyttet sitt, om man kan si det om fugler. De er begge to halvtamme, kommer mer enn gjerne på hånda og spiser, klatrer på meg og sitter gjerne på skuldra. Begge to kan jeg kysse på nebbet 

Så siden Malangen folket ikke var hjemme i dag, så drar vi til uka og henter dem 
I mellomtiden skal jeg sette opp buret, et hvitt flott bur som har god plass til smårollinger, hente inn esker fra boden og kose meg med å sette istand et flott hekkebur 
Handle inn frukt og grønnsaker og annet smådill som jeg skal skjemme de bort med 

Gleder meg mer enn en unge til julaften! Bare tanken gjør meg lykkelig!! 

2 kommentarer: