lørdag 31. august 2013

Noe nytt... Noe på lån ;)

Ja, man må jo gjøre seg klar til flytting Nordover. Og som jeg har nevnt tidligere, må man ta med seg de mer "skjeldne" mutasjoner som ikke finnes noe særlig av i Tromsø.

Fikk jo vakre Arik, Texas Clearbody gutt som har vært en drømmepipp i lang tid. Han måtte jo få seg en kone.. Vips, så kom vakre Claire til meg, en vakker grågrønn Texas Clearbody jente :D
(Hun skal settes i hekk med Hr Ask. E. Grå som er nt grå i første omgang. Da kan de få GRÅ Texas Clearbody! Og det er noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle få oppleve i mitt oppdrett ;D )


 
 
 

Så gikk det noen dager da.. For da jeg var innom venninnen min for å hente Claire, så jeg hun hadde noen morsomme fugler i bunnen av sitt voliere... Kinesiske dvergvaktler.
De var så små! Og måtte spørre om det var små kylllinger, men disse var fullvoksne!
Ikke større enn ca 13 cm er de. Så da ble det til at to av dem kom til meg :D
De legger egg og kyllingene deres er så små at de ser ut som små humler. Kyllingene må jeg nok passe godt på, for de kan lett komme seg ut imellom de små firkantene i volieret mitt!

De har fått navnene Romeo og Juliet, er en hane og en høne :D









I går var jeg å hentet en meget spesiell jente som skal være med meg til Tromsø, det er Cassandra, fra mitt håndoppmatnings kull.
Hun er blitt SÅ utrolig vakker med flotte spotter og tegninger <3
Hun har jeg bare på lån fram til jeg kommer meg til Tromsø, hun skal flytte til en venninne av meg og hennes oppdrett der oppe :)
Cassandra kommer ALLTID til å være en meget spesiell jente i mitt hjerte!
Hun er danskbroket himmelblå med toppa gen.
Pappaen var Valentino, den toppa hannen min og mammaen er Lacewingen min Tingeling.




Med på "kjøpet" kom Idefix.
Han er sirkeltoppet nt kobolt splitt danskbroket, får håpe han kan gi meg noe spennende etter hvert.

Veldig morsomt å få en sånn gutt i hus igjen, spesielt etter at jeg mistet min vakre Valentino som var identisk med Idefix, bare andre gener i bildet tror jeg ;)
 

2 kommentarer:

  1. Nydelig pipper =) håper vi kan følge deg og dine pipper fra Tromsø =)

    SvarSlett
  2. Ja, blir å holde bloggen oppe å gå selv om jeg flytter :) Kan nok ta litt tid før jeg får oppdatert under flyttingen.
    Vi har lagt huset ut for salg nå, så håper vi er heldige og får solgt her så boligjakten oppe i Nord kan starte :)

    SvarSlett