onsdag 31. juli 2013

Undulatoppdrettet flytter.

Da var det dags for Monicas undulatoppdrett å flytte litt på seg.
Ikke bare litt, men helt opp til min hjemby Tromsø.

Har skjedd en del forandringer i oppdrettet mitt de siste ukene. 26 fugler har flyttet til et nytt hjem, undulater og rosellaene mine. Og et par stykker er til min store sorg gått bort når jeg var på ferie :'(
Sitter nå igjen med en vakker liten og helt spesiell flokk på 22 undulater og så klart min vakre conuregutt Marco som skal være med på flyttelasset.

Flokken består av:

Guttene:

Dominic: Gulmasket Opalin Kobolt splitt fallow hann

Paddy:Engelsk nt isabell viol

Cornelius: ½ engelsk danskbroket himmelblå split isabell med toppet gen

Spyro: Australskbroket gulmasket spangle himmelblå.
Enzo: Engelsk spangle opalin lysgrønn

Kokos: Engelsk spangle lysgrå

Reidar: Engelsk Dansk dominant grågrønn

Hoover: Engelsk isabell opalin lysgrønn

Imre: Gulmasket spangle mauve splitt ino.
Diezel: Australskbroket mørk grønn, viol

Erot: Gullmasket himmelblå opalin lysvinge (Rainbow)
Mustang: Rainbow
 
Hr Ask E Grå: Engelsk nt grå
 
Hercules: Gullmasket himmelblå skyggevinge
 
 
Jentene:
 
Arizona: Engelsk opalin isabel grågrønn
 
Tingeling: Engelsk lacewing
 
Alexa: Lutino
 
Muffin: Engelsk spangle isabell viol
Liana: Toppet australskbroket lysgrønn
 
BB Chèri: Gulmasket australskbroket spangle grå
 
Chantelle: Gullmasket himmelblå spangle opalin skyggevinge
 
Lia: spangle grå, viol
 
 
Leter etter en engelsk jente til og gjerne en Texas clearbody gutt som kan være med på flyttelasset mitt.
 
Vi har nå malt masse i huset og klargjort til takstmannen kommer og deretter fotografen, håper det går så raskt som vi håper siden mannen min starter i ny jobb oppe i Tromsø 1. November.
 
Har hatt noen fine år her i Enebakk, men nå er det på tide å komme seg opp til kalde Nord igjen ;)
 
Så håper jeg oppdrettet mitt har en framtid i Tromsø og omegn, for her har jeg tatt med meg fugler som er vanskelig å få tak på i Tromsø :)
 
 



5 kommentarer:

  1. Hei. Så synd at du mistet noen da du var på ferie. :-(
    Og synd at du måtte selge så mange, men du har en flott flokk igjen, så kanskje det blir muligheter for oss her oppe å kjøpe noen skjønninger sånn etter hvert. :-)

    Lykke til med salg av hus og flyttinga nordover. :-)

    SvarSlett
  2. Hei, jeg er en jente på 15 år fra Tromsø. jeg og faren min har tenkt å skaffe oss et nytt familiemedlem i form av en liten undulat. vi er begge svært fascinert av disse skjønne små fuglene. jeg kom over bloggen din på utkikk etter oppdrettere i nord og ble veldig interessert i og med at du virker som en seriøs oppdretter. derfor lurte jeg på om vi kanskje kunne få kjøpt en liten undulatbaby hos deg neste gang du har kull? jeg fant ingen mailadresse derfor skriver jeg i kommentarfeltet. hvis dette høres greit ut, kan du kontakte meg på mail : Annachristine.jacobsen@gmail.com håper du tar kontakt, Mvh Anna Christine Strøm Jacobsen :)

    SvarSlett
  3. Hei Anna Christine :D
    Så klart kan dere få kjøpe en undulatunge når jeg har kull neste gang :D Håper jeg får mulighet til å ha et kull i år, hvis ikke blir det på nyåret.
    Tror det blir mye fint i kassene mine når jeg setter i gang, for nå har jeg tatt vare på så mange flotte fugler (Skal legge ut bilder av de jeg har igjen her og som blir med meg til Tromsø).
    Så når ungene begynner bli store, kan dere komme på besøk for en titt og se om det er noen dere liker ;)
    Liker at nye kjøpere kommer innom på besøk og blir litt kjent med den nye pippen sin før den kommer til et nytt hjem :D Da blir de så sosiale og fine og som regel klistertam ;)
    Jeg kopierer det jeg skriver her og sender på mail til deg også med kontaktinfo.

    Mamas: Nå har jeg en superfin flokk igjen her ja :D Engelske, spangle, rainbow, lacewing og noen med topper... osv, kun tatt vare på de aller mest spesielle ;) Så det blir riktig så spennende å sette i gang igjen i nytt hus oppe i Nord :D
    Så muligheten for å kjøpe noen skjønninger er absolutt til stede :D

    SvarSlett
  4. Heisann. Ta kontakt på 99318336 når du har kull :)

    SvarSlett
  5. Heisann :)
    Om du ønsker å sette deg opp på venteliste hadde jeg blitt veldig glad om du kan sende meg en mail på weenaas@hotmail.com
    Dette for at det blir lettere for meg å holde oversikten på hvem som ønsker hva og ikke minst få det inn i systemet mitt så ventelista blir rett ;)


    Mvh
    Monica

    SvarSlett